top of page

De Lichtjagers strategische filmmakers.
Heldere denkers met film als tegenlicht.
Wie helder kijkt, gaat anders denken.
Wat is het dilemma?
Elk traject begint met een verdiepend gesprek.
Welke oplossing/richting is mogelijk?
We duiken de inhoud in. We ordenen alle informatie langs een aantal lijnen.
Wat zijn de belangrijkste bezwaren, zorgen of vragen?
Wat zien we over het hoofd? waar liggen de gevoeligheden? Is film inderdaad het juiste middel? En zo ja: wat voor soort film?
Welke boodschap blijft hangen bij jouw doelgroep?
Op basis van deze vraag ontwikkelen we een helder filmconcept en bepalen we duur, tone of voice en momenten waarop de film wordt ingezet (strategiedag, participatietraject, conferentie, besluitvorming, etc.)
Van: “we hebben heel veel informatie”
Naar: “dit is de kern van wat mensen moeten begrijpen, voelen en onthouden.” In vier stappen.
De Lichtjagers richten zich op grote organisaties, kennisinstellingen en publieke instellingen die met film en storytelling werken aan strategische communicatie, cultuurverandering en betekenisvolle ontmoetingen. Ons werkveld bestaat uit universiteiten, hogescholen, overheidsorganisaties, zorg- en welzijnsinstellingen, maatschappelijke organisaties en innovatieve bedrijven die hun verhaal helder, menselijk en impactvol willen neerzetten. Daadkrachtig, denkkrachtig en doortastend.


bottom of page















