Overslaan en naar de inhoud gaan
Image
Briefingsformulier film en video productie De Lichtjagers Den Haag

Briefingsformulier film en video productie

Bij de ontwikkeling van de video productie is er veel mogelijk, maar om deze binnen budget te realiseren is het goed om rekening te houden met de volgende punten:

  • Geef zoveel mogelijk wensen door. Heeft u al een specifiek idee voor een film of video dan scheelt dat in de kosten en blijft er meer budget over voor andere opties. Bedenk goed wat u voor ogen heeft en zorg voor een duidelijke briefing. Is er al een duidelijke huisstijl, laat dit dan weten, dan sluit de film of video  aan bij uw huisstijl. Heeft u voorbeelden gezien die u aanspreken, geef dit dan door. Wilt u ondertiteling en zoja...in welke talen? (Ondertiteling is verplicht voor onderwijsinstellingen, houd daar rekening mee)
  • Geef een budget indicatie aan. Dit voorkomt onduidelijkheden. Dat geeft ons duidelijkheid wat er zoal mogelijk is voor de wensen die u heeft. Welke film/video  vorm past er binnen uw budget? Met animatie, voice-over, geluid, verschillende locaties, motion graphics? Allemaal keuzes die die gebonden zijn aan het budget.
  • Als er een script of concept wordt gemaakt, houd er dan rekening mee dat er extra kosten aan verbonden zitten als dit gaandeweg aangepast dient te worden. Een kleine verandering kan grote gevolgen hebben.
  • Reserveer tijd. Bij het maken van een film/video  zijn we afhankelijk van uw tijd en medewerking. Zorg dat alles op tijd en correct wordt aangeleverd. Zorg dat de fonts (lettertypes) en logo’s (logo’s in vectoren .eps en .jpeg’s ) correct worden aangeleverd. Als u input, tekst, gegevens, afbeeldingen in de film/video  verwerkt wilt hebben geef dit dan svp bij aanvang door. (Vraag uw communicatie afdeling naar de juiste bestanden)
  • Korte lijnen. Hoe meer mensen er in de projectgroep zitten, hoe meer meningen er komen. Zorg ervoor dat duidelijk is wie er uiteindelijk verantwoordelijk is voor de definitieve versie. De 'edit lock'.
  • Revisies / herzieningen. Binnen het budget is aan aantal correctierondes vermeld. Een extra herziening - die niet begroot is - brengt extra kosten met zich mee, waardoor de productie duurder kan uitvallen. Bundel dus alle feedback zo veel mogelijk in 1 keer, zodat de editor dit in één keer kan aanpassen.
  • Maak gebruik van eigen locaties en eigen mensen uit de organisatie. Dat zal bijdragen aan een authentiek verhaal. 
  • Een muziek licentie kan kostbaar zijn. Daarom raden wij aan om muziek te gebruiken waarvan de rechten goed geregeld zijn. In de basis maken wij gebruik van 'stock' geluid. Wilt u uw 'eigen geluid' dan werken wij met professionele componisten en geluidstechnici

Briefingsformulier

Contactgegevens
Wat wordt de werktitel van het project?
Oriënterend, informatief, instructief, animatie of juist verdiepend op detail niveau. 
Heeft u voorbeelden van video of films die u aanspreken? Plaats hier een link of verwijzing naar het voorbeeld.
Wat is de doelstelling? Welk effect wil je met video bereiken?
Denk aan meetbaarheid, gebruik data uit je YouTube kanaal en Google Analytics om dit scherp te krijgen.
Op welke ‘keywords’ zoekt uw doelgroep? Dit kan handig zijn bij het formuleren van vragen en/of items die in beeld nodig zijn. Bijvoorbeeld als volgt: "oriëntatie, opleiding, natuur, dieren, biologisch, delft".
Wilt u interviews?
Zie ondertitels als een geschreven alternatief voor de spraak en/ of dialoog die nodig zijn om de context van uw video te begrijpen.
In welk taal of talen wilt u ondertiteling?

Wilt u meer weten over dit onderwerp of weten wat wij voor uw organisatie kunnen betekenen?

Dank voor uw interesse in De Lichtjagers

Linda Glebbeek

Vragensteller , gespreksleider en producent

Echt oprecht luisteren om zo bijzondere verhalen en (levens)lessen te mogen registreren is het doel van Linda. De vertaalslag van concept en script naar de eerste persoonlijke ontmoeting met geïnterviewden blijft haar verrassen. Linda is opgeleid als journalist.

Ilya van Marle

Filmmaker en regisseur

Beweegt zich graag op het snijpunt van organisatiestrategieën en (journalistieke) actualiteit.  Opgeleid bij de Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten KABK) (fotografische vormgeving) te Den Haag, bijgeschaafd door de London Film School. Denkt in spanningsbogen en beelden. Motivatie? vragen koppelen aan urgentie en relevantie.

Pieter van Gent

Onderzoeker, vragensteller

Pieter heeft een voorliefde voor bedrijfsgeschiedenis en corporate stories. Hij verricht onderzoek, produceert (film)producties en schrijft boeken voor zowel beursgenoteerde ondernemingen als kleinere organisaties. Hij is opgeleid als historicus en jurist.

Koen Samson

Video editor | Video vormgever

Koen denkt als editor in verhalen. Verhalen met een begin en een eind. Met een boodschap. Soms subtiel, soms juist over de top. Als een tovenaar goochelt hij met beeld,  geluid, graphics en muziek. Dat doet hij niet alleen op gevoel, maar ook op basis van een schat aan ervaring en vakmanschap. 

Roeland van Schaik

Conceptontwikkelaar , vragensteller en gespreksleider

Roeland gaat graag op zoek naar tegenlicht.  Hij is ondernemer, realiseert innovatieprogramma’s en werkt aanstekelijk bij verandering. Ervaring in strategie, sales, operations en human resources. Eerder actief in retail, private equity, consulting. 

Mathieu Bouwman

Meestervragensteller

Mathieu Bouwman is onze Meestervragensteller. Hij werkt als leerkracht op een basisschool en wij zien hem graag aan de gang als  interviewer, trainer of bekwaam begeleider. Door zijn dynamische en persoonlijke benadering lukt het hem om de focus op leren centraal te stellen en collega’s mee te nemen in deze beweging. 

Robin Martina

Producent en onderzoeker

Robin besteedt graag aandacht aan verhalen die nog niet eerder verteld zijn. Ze kijkt met een frisse blik naar het werkveld en levert graag werk dat ook maatschappelijke impact heeft.