Lees transcript

Eindhoven, je kunt er niet omheen...
en je kunt er ook niet doorheen snijden.

Naar mijn mening hebben we de volgende maatregelen genomen
de verkeerde kant op in de afgelopen decennia.

DAG 2

Voor mij is design de link naar het ontwerp.
tussen technologie en burgers

de mens, de gebruiker.
Technologie is zeer belangrijk

maar het is een voertuig, een middel.

Hoe vertaalt u deze technologische
en onuitputtelijke middelen...

in sociaal aanvaardbare oplossingen?

We staan letterlijk op de grens van de groei...
van de openbaarvervoersfiets.

De ruimte is op.
Het eindigt hier.

Welke rol kan design spelen?
in deze kwesties?

Een van de dingen
we denken momenteel na over

zijn nieuwe distributiepunten
voor onbemande fietsuitgifte.

We pakken dit probleem aan.
met een ontwerpend denkproces...

waarbij we de ideeën willen laten gaan....
en de aanpak van het losdenken van het ontwerp-denken....

over hoe je dit het beste vorm kunt geven?

Wij leveren deel auto's 
aan bedrijven.

We zeggen: we garanderen mobiliteit.

Welke rol ziet u voor design hierin?

Het gaat om gedrag.
De technologie is beschikbaar.

Apps zijn eenvoudig te maken,
auto's zijn gemakkelijk te leveren

openbaar vervoer werkt al
met QR-codes en RVD-kaarten.

De technologie is aanwezig, maar hoe kunt u
om het te laten werken voor de gebruiker? Dat is ontwerp.

Wat is uw onzekerheid?
of kwetsbaarheid als het gaat om mobiliteit?

Monopolies. Dus, een paar grote partijen
die alleen hun eigen modaliteiten verkiezen...

boven de andere
en we komen niet tot een totaaloplossing.

Mijn grootste onzekerheid
of kwetsbaarheid wel:

zal delen echt worden geaccepteerd?
Zullen we hier echt mee beginnen?

Bent u echt bereid om de volgende zaken in te leveren
je fiets of je auto opgeven?

Het belangrijkste is dat het geïntegreerd is.

Dat we niet alleen maar gedeelde auto's hebben...
en fietsen en openbaar vervoer...

maar dat het één klantenreis is....
die u betaalt en boekt met één app

en check in en check out met het...
en stap in een auto of op de fiets.


Vertaald met www.DeepL.com/Translator

Maandag 21 oktober 2019 - Individueel versus collectief

Mobiliteit kun je indelen in collectieve of individuele mobiliteit. Welke van deze twee de toekomst heeft, staat centraal in het debat tussen Taede Tillema (bijzonder hoogleraar Transportgeografie Rijksuniversiteit Groningen), Marise Bezema (manager services Nederlandse Spoorwegen) en Hans de Penning (oprichter van Amber Car). Onder leiding van Jacoba van Gastel geven ze hun visie op de toekomst van mobiliteit.

Wilt u meer weten over dit project of weten wat wij voor u of uw organisatie kunnen betekenen?

Bel ons Mail ons