Image
Leslie Zachariah Secretary General IDEA League and civil engineer

Carrièreverhalen in de Unlocking series. Een uur lang jezelf zijn.

 

  • Human interest narratief als krachtig terugkoppeling (feedback) instrument die onderling begrip verbetert en besluitvorming duiding geeft.

  • Speciale opname technologie die direct oogcontact gesprekken mogelijk maakt waarbij 'er geen camera meer is'

  • Docenten van de TU Delft komen via dit filmproject in contact met studenten en collega's.

  • De medewerkers en docenten van de TU Delft geven hun visie op overdraagbare vaardigheden zoals: aanpassingsvermogen, creativiteit en teamwork.

  • Een reeks prikkelende gesprekken en inzichten over betrokken blijven op de werkplek

  • Indrukwekkende carrièreverhalen in beeld gebracht door inzet van speciale opnametechniek

  • Tussen de 6 a 8 minuten kijk tijd per productie

 

UNLOCKING THE MIND gaat over het reconstrueren van het verhaal van je loopbaan.

In de geest van het delen van opmerkelijke loopbaanverhalen is de TU Delft / Career and Counselling Services een samenwerking aangegaan met documentairemakers De Lichtjagers. We brachten een nieuwe manier van oogcontact maken naar onze studio in Delft en maakten een aflevering over loopbaanverhalen genaamd Unlocking the Mind. Op deze manier konden we tot nadenken stemmende gesprekken over creativiteit, veerkracht en vindingrijkheid van het onderwijzend personeel van de TU Delft. 

De verhalen laten de worstelingen en twijfels zien waarmee studenten soms te maken krijgen en die een onvermijdelijk onderdeel zijn van persoonlijke groei. Met enkele persoonlijke anekdotes delen de geïnterviewden hun inzichten en ervaringen over hoe ze uitdagingen hebben overwonnen, wat hen veerkracht geeft en wat of wie hen sterker heeft gemaakt. Ze laten zien dat deze docenten, onderzoekers en begeleiders dromen, twijfelen en (nog steeds) leren.

 

Do something today that gives you more choices tomorrow

Leslie Zachariah Secretaris-generaal. IDEA-league en civiel ingenieur (PhD). Luisterend naar het persoonlijke loopbaanverhaal van Leslie is een verrijkende en leerzame ervaring. Leslie's loopbaanverhaal is gevormd door een multiculturele en internationale omgeving waarin ze de kansen pakte die zich aandienden. 

Haar PhD in duurzame architectuur werd ingegeven door het idee: Hoe kunnen we duurzaam bouwen zonder de wereld verder aan te tasten? 

Ik ben gefascineerd door het leven. Wat is het leven? En dat leidde me tot de studie Biologie, en promotie in de microbiologie

Als het gaat om 'leren leren' en inspirerende verhalen, kunnen sommige docenten, Associate Professors en Professor's je volledig wegblazen! Bertus Beaumont. Experimenteel evolutionair microbioloog, is er zo één!

Wat ga je zien en horen over deze leuke docent? We hebben een stoel neergezet in onze bescheiden studio in Delft en tovereden die om tot een heus onderwijs laboratorium waarin we inspirerende verhalen van docenten en onderwijzend personeel ophalen uit de onderwijspraktijk en bovenal hoe zij 'leren leren' hebben toegepast in hun persoonlijke ontwikkeling hebben vormgegeven in de praktijk voor de klas en daarbuiten.

Ja, ik realiseerde me ineens dat onze docenten ook mensen zijn.

Bij ons in de studio maakten we kennis met  een echt authentieke docente: Mieke van der Bijl-Brouwer. Zij is universitair hoofddocent aan de faculteit Industrial Design Engineering van de TU Delft en is een specialist als het gaat om onderwijsinnovatie. 

Doel van het project

Doel

Maak een serie die onderling begrip verbetert en besluitvorming duiding geeft. 

In antwoord op de vraag 'Hoe goed ken je je docenten eigenlijk? Wat drijft hen? Wat is hun visie op studeren, zelfontplooiing en welzijn? Welke levenslessen hebben ze geleerd?' komt de' Serie interviews UNLOCKING...' met een reeks persoonlijke verhalen en inzichten, gedeeld door docenten, onderzoekers en begeleiders.

 

Wilt u meer weten over dit project of weten wat wij voor u of uw organisatie kunnen betekenen?

Bel ons Mail ons